Regulamin stosowany od dnia 01.04.2022 r.
Art. 1 Postanowienia Ogólne
- Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Dealera i Doradcy, którzy podpisali z Usługobiorcą Umowę Abonamentową, w zakresie w jakim warunki te nie zostały wskazane w Regulaminie Ogólnym, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Dealera lub Doradca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Serwisu, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
- Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
- Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Art. 2 Definicje
- Regulamin - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę. Regulamin jest rozszerzeniem Regulaminu Ogólnego o Usługi dostępne dla Dealera i Doradcy, a niedostępne dla innych Usługobiorców.
- Regulamin Ogólny – regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz wszystkich Usługobiorców. Dokument dostępny nieprzerwanie w stopce na stronie głównej Serwisu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na trwałym nośniku w każdym czasie.
- Usługa - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
- Usługodawca - Poznajdealera Sp. z o.o., adres siedziby i adres do doręczeń: al. Stanów Zjednoczonych 26/221, 03-964 Warszawa; wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000853787, NIP 1133017885, REGON 386717842, posiadająca kapitał zakładowy w kwocie: 5000zł, adres poczty elektronicznej: kontakt@poznajdealera.pl, tel.: 697851601.
- Usługobiorca - podmiot, który uzyskał dostęp do określonego typu Konta w Serwisie.
- Serwis - serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem: https://www.poznajdealera.pl w języku polskim, za którego pośrednictwem Usługodawca świadczy Usługi.
- Konto - przydzielona danemu Usługobiorcy część Serwisu, w której może korzystać z udostępnionych funkcjonalności Serwisu w zależności od typu Konta, po rejestracji i zalogowaniu do Serwisu. Dostępne typy Kont to: Użytkownik, Dealer, Doradca.
- Użytkownik - Typ Konta zarządzany przez Usługobiorcę, którym jest osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usług Serwisu.
- Dealer - Typ Konta zarządzany przez Usługobiorcę, który reprezentuje wybrany autoryzowany salon lub serwis samochodowy lub motocyklowy z siedzibą w Polsce.
- Nieaktywny Dealer - reprezentacja Dealera, który ma przypisanego Usługobiorcę, który nim zarządza, ale nie spełnia warunków określonych w Umowie Abonamentowej.
- Doradca - Typ Konta zarządzany przez Usługobiorcę, który reprezentuje rzeczywistego pracownika Dealera.
- Nieaktywny Doradca – Doradca, który podlega pod Nieaktywnego Dealera.
- Panel - wydzielona część Serwisu dostępna po zalogowaniu do Konta.
- Opinia - subiektywna ocena Użytkownika na rzecz Dealera, Niezarejestrowanego i Nieaktywnego Dealera lub Doradcy i Nieaktywnego Doradca. Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność za treść swoich wypowiedzi w ramach zamieszczonych Opinii. Opinie muszą być zgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa i spełniać zasady Regulaminu.
- Strona Dealera - podstrona w Serwisie, na której wyświetlane są informacje umieszczone przez Dealera i Nieaktywnego Dealera na swój temat lub umieszczone przez Usługodawcę na temat Niezarejestrowanego Dealera.
- Strona Doradcy - podstrona w Serwisie, na której wyświetlane są informacje umieszczone przez Doradcę. Strona Nieaktywnego Doradcy jest nieaktywna – nie można jej przeglądać.
- Umowa Abonamentowa – pisemny dokument wraz z załącznikami zawarty pomiędzy Usługodawcą a Dealerem, regulujący warunki współpracy Usługodawcy i Dealera w ramach Serwisu.
- Oferta Wynajmu - ogłoszenia wynajmu długoterminowego samochodu pobrane bezpośrednio od importera danej marki, które jest wyłącznie informacją handlową, nie stanowi oferty w myśl art. 66 §1. Kodeksu Cywilnego.
Art. 3 Dostępne Usługi
Usługodawca świadczy na warunkach określonych w Regulaminie następujące usługi:
- umożliwia Dealerom i Doradcom:
- edytowanie publikowanych informacji na swój temat;
- przeglądanie i odpowiadanie na Opinie na swój temat w Panelu;
- otrzymywanie drogą mailową zapytań Usługobiorców dotyczących Ofert Wynajmu zamieszczonych w Serwisie;
- umożliwia Dealerom:
- zmianę danych do faktury;
- rejestrowanie nowych Doradców, którzy podlegają pod konto danego Dealera.
- usuwanie kont swoich Doradców;
- edytowanie przypisanego stanowiska Doradcy;
- przeglądanie i odpowiadanie na Opinie otrzymanych przez swoich Doradców;
- nadawanie Doradcy uprawnień do przeglądania i odpowiadania na wiadomości otrzymane przez Dealera;
- nadawanie Doradcy uprawnień do przeglądania i odpowiadania na Opinie Dealera;
- umożliwia Doradcom:
- przeglądanie i odpowiadanie na Opinie Dealera, któremu podlega Doradca, pod warunkiem, że otrzymał takie uprawnienia od Dealera;
- przeglądanie i odpowiadanie na Wiadomości Dealera, któremu podlega Doradca, pod warunkiem, że otrzymał takie uprawnienia od Dealera;
Art. 4 Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Dealer korzysta z Usług Serwisu dobrowolnie i odpłatnie na zasadach Umowy Abonamentowej.
- Doradca korzysta z Usług Serwisu dobrowolnie i nieodpłatnie. Dealer płaci za możliwość korzystania z Usług Serwisu przez wszystkich podlegających mu Doradców.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- na czas nieoznaczony umowa o świadczenie Usługi polegającej na:
- przeglądaniu przez Dealera i Doradcę Opinii w Panelu;
- przeglądaniu przez Dealera Opinii otrzymanych przez swoich Doradców;
- przeglądaniu przez Doradcę Opinii Dealera, któremu podlega Doradca, pod warunkiem, że otrzymał takie uprawnienia od Dealera;
- przeglądaniu przez Doradcę na Wiadomości Dealera, któremu podlega Doradca, pod warunkiem, że otrzymał takie uprawnienia od Dealera;
- na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą skorzystania z Usługi - umowa o świadczenie Usługi polegającej na:
- odpowiadaniu przez Dealera i Doradcę na Opinie na swój temat w Panelu;
- edytowaniu przez Dealera i Doradcę publikowanych informacji na swój temat;
- prowadzeniu przez Dealera i Doradcę konwersacji z autorem Opinii;
- zmianie przez Dealera danych do faktury;
- rejestrowaniu przez Dealera nowych Doradców
- usuwaniu przez Dealera kont swoich Doradców;
- edytowaniu przez Dealera stanowiska Doradcy;
- odpowiadaniu przez Dealera na Opinie otrzymane przez swoich Doradców;
- nadawaniu Doradcy uprawnień do przeglądania i odpowiadania na wiadomości otrzymane przez Dealera;
- nadawaniu Doradcy uprawnień do przeglądania i odpowiadania na Opinie Dealera;
- odpowiadaniu przez Doradcę na Opinie Dealera, któremu podlega Doradca, pod warunkiem, że otrzymał takie uprawnienia od Dealera;
- odpowiadaniu przez Doradcę na Wiadomości Dealera, któremu podlega Doradca, pod warunkiem, że otrzymał takie uprawnienia od Dealera;
- otrzymywanie drogą mailową zapytań Usługobiorców dotyczących Ofert Wynajmu zamieszczonych w Serwisie;
- W przypadku zamieszczania przez Dealera lub Doradcę plików - informacja o formacie i rozmiarze pliku, jaki Dealer lub Doradca może dodać, jest podana na odpowiedniej stronie Serwisu, w transparentny i zrozumiały sposób informując o dopuszczalnych parametrach pliku.
- Regulamin jest dostępny, po zalogowaniu się do Konta Dealera lub Doradcy, nieprzerwanie w stopce na stronie głównej Serwisu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na trwałym nośniku w każdym czasie.
- Integralną część Regulaminu stanowią jego załączniki:
- Regulamin Ogólny – Załącznik nr 1
- W Serwisie prezentowane są Opinie, inne treści informacyjne oraz reklamy, przy czym Usługodawca zastrzega sobie prawo do wykorzystywania Serwisu do prowadzenia działalności reklamowej lub ogłoszeniowej oraz informuje, że:
- może wykorzystywać publiczne odpowiedzi na Opinie zamieszczone przez Dealerów lub doradców w Serwisie do celów komercyjnych, marketingowych, zgodnie z Art. 8 Regulaminu.
Art. 5 Status Dealera i Doradcy
- Aby uzyskać status Dealera należy zarejestrować Konto Nieaktywnego Dealera zgodnie z Regulaminem Ogólnym i podpisać z Usługodawcą Umowę Abonamentową. Po wprowadzeniu przez Usługodawcę niezbędnych informacji w Serwisie Nieaktywny Dealera uzyskuje status Dealera.
- Wszyscy Nieaktywni Doradcy podlegający pod Nieaktywnego Dealera otrzymują status Doradcy wraz ze zmianą status Nieaktywnego Dealera na Dealera.
- Dane w zakładce ‘dane do faktury’ służą do wystawiania przez Usługodawcę faktur za korzystanie z Usług dostępnych po podpisaniu Umowy Abonamentowej i powinny być uzupełniane przez Dealera.
- Brak płatności za wystawione przez Usługodawcę faktury w terminie może skutkować zmianą statusu Konta Dealera na Konto Nieaktywnego Dealera oraz statusu wszystkich podległych Dealerowi Doradców na status Nieaktywnego Doradcy.
Art. 6 Wyszukiwanie i dostęp do informacji
- Usługodawca umożliwia wyszukiwanie w Serwisie Dealerów i Doradców na podstawie: marki samochodu, województwa lub typu świadczonych usług przez Dealera (salon lub serwis), które są przypisane do danego Konta lub prezentowane przez Usługodawcę.
- Wizytówki Dealerów umieszczone są w kategorii „Zweryfikowane salony dealerskie”, która zawsze prezentowana jest sposób wyróżniający się w Serwisie oraz wyżej w wynikach wyszukiwania niż „Pozostałe salony dealerskie”.
- Strona Dealera zawiera więcej informacji (o ile zostały one wprowadzone przez Dealera) w stosunku do strony Nieaktywnego i Niezweryfikowanego Dealera, między innymi: galeria zdjęć, linki do portali społecznościowych, telefony kontaktowe, adres strony www, opis, godziny otwarcia i niestandardowe godziny otwarcia, listę pracowników, dostępne udogodnienia.
- Strona Doradcy zawiera więcej informacji (o ile zostały one wprowadzone przez Doradcę) w stosunku do strony Nieaktywnego Doradcy, między innymi: opis, linki do portali społecznościowych, numer telefonu kontaktowego, doświadczenie, specjalizacje, znajomość języków obcych.
- Doradca, który w ciągu kwartału uzyska przynajmniej 4 pozytywne oceny i będzie miał średnią ocen powyżej 4.0 zostaje automatycznie oznaczony jako „certyfikowany Doradca” i jest dodatkowo wyróżniony w Serwisie.
- Doradca, który w ciągu kwartału nie uzyska przynajmniej 4 pozytywnych ocen i jego średnia ocen spadnie poniżej 4.0 dostaje powiadomienie o możliwości utraty statusu „certyfikowanego Doradcy”. Jeżeli w ciągu kolejnego kwartału nie uzyska minimum 4 pozytywnych ocen i średnia jego ocen nie wzrośnie powyżej 4.0, traci status „certyfikowanego Doradcy".
- W wynikach wyszukiwania prezentowani są „Polecani doradcy”, są to Doradcy z najwyższą średnią ocen spośród Doradców, którzy podlegają pod Dealerów, którzy prezentowani są w aktualnych wynikach wyszukiwania.
- Usługodawca może wyróżnić wybranych Doradców i nadać im status “certyfikowany Doradca” bez spełnienia ww. okoliczności.
Art. 7 Formularz kontaktowy
- Usługodawca umożliwia kontakt z Dealerem lub Doradcą poprzez dedykowany formularz kontaktowy dostępny na Stronie Dealera lub Doradcy.
- Każdy może skontaktować się poprzez formularz z Dealerem lub Doradcą i otrzymać odpowiedź mailem, bądź telefonicznie bezpośrednio do Dealera lub Doradcy w zależności od tego, jaką formę kontaktu wybrał.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak odpowiedzi od Dealera lub Doradcy.
Art. 8 Opinie i Wiadomości
- Dealer lub Doradca może przeglądać wystawione przez Użytkowników Opinie w swoim Panelu.
- Dealer ma dostęp do Opinii na swój temat i na temat wszystkich swoich Doradców.
- Dealer może nadać Doradcy uprawnienia do odpowiadania publicznie na Opinie Dealera oraz rozpoczynanie konwersacji prywatnych z Użytkownikiem, który wystawił Opinię.
- Można tylko raz odpowiedzieć publicznie na Opinię.
- Usługodawca czuwa nad zgodnością treści Opinii z Regulaminem i Regulaminem Ogólnym.
- Dealer i Doradca otrzymuj a tylko Opinie zatwierdzone przez Usługodawcę tj. takie, które spełniają postanowienia Regulaminu i Regulaminu Ogólnego.
- Opinie, które zostały oznaczone jako „5 gwiazdek” są automatycznie akceptowane i pojawiają się publicznie na Stronie Dealera lub Doradcy.
- Jeżeli Opinia została oznaczona na mniej niż 4 gwiazdki, to Dealer lub Doradca mają 5 dni na zaakceptowanie tej Opinii. Po akceptacji Opinia pojawia się publicznie na Stronie Dealera lub Doradcy. Jeżeli Dealer lub Doradca nie zaakceptuje opinii w ciągu 5 dni, opinia pojawia się publicznie na Stronie Dealera lub Doradcy.
- Dealer lub Doradca może nie zgodzić się z Opinią lub ją odrzucić. W takim przypadku Dealer lub Doradca mają 5 dni od wystawienia Opinii na porozumienie się z jej autorem poprzez prywatną konwersację, ustalenie powodu wystawienia negatywnej Opinii i przekonanie Użytkownika do zmiany zdania. Niezależnie od przebiegu konwersacji Opinia zostanie automatycznie opublikowana po 5 dniach od wystawienia Opinii. Automatycznie opublikowanie Opinii nie wyklucza możliwości dalszej rozmowy z Użytkownikiem na temat Opinii.
- Dealer lub Doradca może zgłosić Usługodawcy podejrzenie niezgodności Opinii z Regulaminem, Usługodawca rozpatrzy każdy taki przypadek w terminie 7 dni i podejmie odpowiednie kroki zgodnie z Regulaminem Ogólnym.
- Dealer lub Doradca może zgłosić Usługodawcy podejrzenie braku autentyczności Opinii. Usługodawca rozpatrzy każdy taki przypadek indywidualnie i podejmie odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia podejrzeń. W przypadku braku możliwości ustalenia autentyczności Opinii Usługodawca podejmie subiektywną decyzję na podstawie zebranych informacji.
- Usunięcie Konta Doradcy może nie powodować automatycznego usunięcia Opinii na temat tego Doradcy i dalej pozostaną widoczne na Stronie Dealera.
- Dealer może zmienić ustawienia swoich Doradców w taki sposób, aby nie dało się ich ocenić i oceny nie były prezentowane w Serwisie.
Art. 9 Prawa i obowiązki Dealera i Doradcy
- Rażącym naruszeniem Regulaminu jest zamieszczanie przez Dealera lub Doradcę w Serwisie danych o charakterze bezprawnym.
- Dealera i Doradca powinni dbać o autentyczność danych prezentowanych na Stronie Dealera lub Doradcy i na bieżąco je aktualizować.
Art. 10 Prawa i obowiązki Usługodawcy
- Usługodawca ma prawo zablokować Użytkownikowi możliwość korzystania z Usług Serwisu bądź uniemożliwić dostęp do jego Opinii, jak i jakiejkolwiek treści (blokada lub usunięcie treści w całości lub w części), w każdym przypadku naruszenia Regulaminu i zasad korzystania z Serwisu przez Użytkownika lub jego działań w Serwisie sprzecznych z obowiązującym prawem, zwłaszcza gdy:
- Użytkownik narusza postanowienia Regulaminu lub gdy z winy Użytkownika świadczenie Usług na jego rzecz okaże się niemożliwe;
- otrzymano, uprzednio potwierdzone urzędowe zgłoszenie lub wiarygodne powiadomienie, z którego wynika, że Użytkownik działa na szkodę innych Usługobiorców;
- Użytkownik narusza interesy i dobre imię Usługodawcy;
- zamieszczona przez Użytkownika Opinia powiela inną Opinię, została zamieszczona z tzw. tymczasowego adresu poczty elektronicznej, została skopiowana w całości lub w części od innych Użytkowników lub od podmiotu opiniowanego, została wystawiona w sposób wskazujący na zautomatyzowany proces lub za pomocą rozwiązań pozwalających na uniknięcie analizy ruchu sieciowego (została wykryta przez automatyczny filtr antyspam);
- W przypadku, gdy działania Dealera lub Doradcy narusza postanowienia Regulaminu, Usługodawca jest uprawniony:
- upomnieć Dealera lub Doradcę, za pośrednictwem e-mail w drodze komunikatu w ramach jego Konta o działaniach Usługodawcy związanych z aktywnością Dealera lub Doradcy w Serwisie;
- za uprzednim powiadomieniem Dealera lub Doradcy ograniczyć na czas określony lub nieokreślony funkcjonalność Konta Dealera lub Doradcy w zakresie dostępu do poszczególnych Usług świadczonych w ramach Serwisu;
- odstąpić od egzekwowania dowolnego punktu Regulaminu, jeżeli naruszenie Regulaminu jest nieznaczne, a jego stopień umożliwia takie odstąpienie.
Art. 11 Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Z zastrzeżeniem odrębnych postanowień umownych, w szczególności Umowy Abonamentowej, Dealer może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podawania przyczyny.
- Dealer w celu wypowiedzenia umowy powinien przesłać oświadczenie na adres: Poznajdealera sp. z o.o. ul. Aleja Stanów Zjednoczonych 26/221, 03-964 Warszawa lub e-mail admin@poznajdealera.pl.
- Doradca może wypowiedzieć umowę w każdym czasie i bez podawania przyczyny. W tym celu powinien skontaktować się z Dealerem, pod którego podlega i poprosić go o usunięcie jego Konta lub przesłać oświadczenie na adres: Poznajdealera sp. z o.o. ul. Aleja Stanów Zjednoczonych 26/221, 03-964 Warszawa lub e-mail admin@poznajdealera.pl.
Art. 12 Ochrona danych osobowych
- Usługa świadczona przez Usługodawcę uwzględnia przekazanie Dealerowi lub Doradcy danych osoby wypełniającej formularz kontaktowy, o którym mowa w art. 7 niniejszego Regulaminu, podanych w tym formularzu.
- Usługodawca, po zebraniu informacji, w tym danych osobowych, w formularzu kontaktowym, przekazuje je Dealerowi lub Doradcy, w zależności od wskazania osoby, która wypełniła formularz kontaktowy. Moment, w którym Usługodawca przekaże powyższe dane osobowe do Dealera lub Doradcy, oznaczony jest stosownym komunikatem przesłanym w drodze e-mail do Dealera lub Doradcy.
- Od momentu udostępnienia danych Użytkownika, Dealer staje się administratorem tych danych osobowych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przetwarzanie przekazanych danych osobowych, chyba że sam je przetwarza i tylko w takim zakresie.
- Wszelkie zasady przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych w ramach Serwisu zawarte są w Polityce Prywatności i Polityce Plików Cookies, dostępnych w Serwisie, które stanowią integralną część Regulaminu.
Art. 13 Postanowienia końcowe
- Usługodawca może dokonać zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. W przypadku dokonania zmiany Regulaminu Usługodawca poinformuje każdego Dealera i Doradcę o zmianie Regulaminu, nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu w życie, wysyłając w tym celu stosowną informację na adres e-mail, wraz z załączeniem zestawienia proponowanych zmian lub wyraźnym odesłaniem do miejsca, w których widnieje takie zestawienie.
- Dealer, który nie akceptuje treści nowego Regulaminu, zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Usługodawcę i w ciągu 14 dni od dnia otrzymania informacji o planowanej zmianie Regulaminu. Informację tę należy przekazać na adres admin@poznajdealera.pl. Poinformowanie Usługodawcy o braku akceptacji zmiany Regulaminu jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy.
- Komunikacja między Dealerem lub Doradcą może odbywać się tylko poprzez adres e-mail podany podczas rejestracji, poprzez adres zmieniony w trakcie korzystania z Serwisu lub poprzez adres podany w Umowie Abonamentowej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, a wszelkie spory rozstrzygane będą przez właściwe sądy polskie.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem https://www.poznajdealera.pl/ korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością Usługodawcy lub publikujących je Usługobiorców.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony https://www.poznajdealera.pl/ wymaga pisemnej, pod rygorem nieważności, zgody Usługodawcy.
- Korzystanie z funkcji i treści Map Google podlega aktualnym w danym momencie wersjom:
- (1) Google Dodatkowe warunki korzystania z Map/Google Earth pod adresem https://maps.google.com/help/terms_maps/
- (2) Polityka prywatności Google pod adresem https://policies.google.com/privacy
Załącznik nr 1 – Regulamin Ogólny
Załącznik nr 2 – Polityka Prywatności
Załącznik nr 3 – Polityka Plików Cookies